آغار تعمیرات نیمه سنگین واحد ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه شهید رجایی 

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات نیمه سنگین از مدار تولید برق خارج شد. 

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: طبق برنامه زمانبندی پیش بینی شده، واحد شماره یک بخاری این نیروگاه به ظرفیت نامی ۲۵۰ مگاوات به عنوان دومین واحد در این فصل از تعمیرات واحد‌های سیزده گانه، از شبکه سراسری تولید برق خارج شد تا تحت تعمیرات نیمه اساسی به مدت ۳۰ روز قرار گیرد.

دوستی تصریح کرد: تعمیراساسی الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلوولت، تعویض لوله‌های فاینال رهیت و بازسازی دیواره‌های داخلی و بیرونی هدر باکس ری هیت، تعویض لوله‌های فاینال سوپر هیتر، بازدید از کانال‌های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، بازدید دوره‌ای فیلتر‌ها و همچنین بازدید از تجهیزات سیستم هیدرولیک و والو‌های اصلی توربین و سایر بخش‌ها از اقداماتی است که از سوی امور تعمیرات مکانیک عملیاتی می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های حوزه الکتریک گفت: بازدید و سرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، تست رله‌های حفاظتی سوئیچگیر ۶۶ کیلو ولت، بازدیدترانس‌ها وتست رله‌های حفاظتی ترانس ها، بازدید و سرویس بریکر‌های سوئیچگیر ۶/۶ کیلو ولت، بازدید از ذغال‌های الکتروموتور‌ها و...، هم نمونه‌هایی دیگر از فعالیت‌های تعمیراتی در این حوزه از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک انجام می‌شود.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی افزود: همچنین تست و تنظیم ترانسمیتر‌های دبی، بازدید، کالیبراسیون و تست آنالایزرها، سطح سنج ها، بازدید و تست شعله بین‌ها وجرقه زن ها، بازدید دوربین‌های کوره و سیستم‌های اطفای حریق این واحد هم از سوی متخصصان امور ابزار دقیق در کنار دیگر فعالیت‌های تعمیراتی به انجام خواهد رسید.

نیروگاه شهید رجایی متشکل از سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور با تولید حداکثری انرژی در تابستان ۱۴۰۲ نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق شمال کشور داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.